SNABB FRÅGA+

Hej, jag är intresserad av att gå Ekonomi-Juridik linjen på Gymnasium, och undrar hur du tycker det är? Vad får man göra? Är lektionerna intressanta? Är det många tjejer/killar? Vilken skola går du i? Och hur tycker du din skola är? Skulle vara jätte tacksam om du tog upp detta i ett inlägg! 
Kram!
 
Åh va roligt! Absolut ska jag berätta lite om hur det är att läsa det. Jag går ekonomi-juridik linjen på Danderyds gymnasium och trivs superbra. Då börjar man läsa juridik i tvåan.  Jag valde att gå juridik för att det är någonting jag är intresserad av. Och jag tycker att juridiken är superrolig. Vad får man göra på lektionerna då? Just nu läser jag privatjuridik och då läser vi lite om de olika rättsområdena. T.ex. civilrätt, straff och precessrätt, familjerätt osv. Sen kommer vi att läsa en kurs som heter rätten och samhället och affärsjuridik. 
 
I min klass är vi fler tjejer än killar. Tycker att DAGY är bra, min linje är bra, för att vi har kurser inlagda så man får meritpoäng, t.ex som matte 3 och tyska/spanska steg 4. Vilket är skitbra.
 
Med juridiken kommer en hel del plugg, så jag tror att det är viktigt att man tycker att det är kul för att man ska orka läsa juridik, tror att det kan bli ganska jobbigt annars. 
 
Hoppas att du fick svar på det du ville veta, annars är det bara att fråga! -A




* Namn:


* E-mail: (Ser endast jag)

Blogg/hemsida:

Din kommentar: